Strona Główna

piątek, 28 sierpnia 2015

Croatia 2k15


Chłodne morze adriatyckie, klimat śródziemnomorski, kamieniste plaże, wysokie temperatury, ciepły wiatr - tak, to właśnie Chorwacja i to właśnie tam spędziłam swoje tegoroczne wakacje. Chciałabym Wam dzisiaj trochę opowiedzieć o tej narodowości, bo być może zachęcę Was do tego, aby zwiedzić to miejsce. 
Nie powiem, że jest tam idealnie, bo choćby to, że przy tak wysokich temperaturach nie ma nawet chłodnego wiatru jest ubolewającym faktem, ale z przyjemnością mogę przyznać, że chętnie wybrałabym się tam po raz drugi.
Jeżeli chodzi o kamieniste plaże to nie jest to wielkim problem, bo wystarczy zakupić karimatę i spokojnie można się opalać. Natomiast na jeżowce zalecam kupić specjalne buty, które nie kosztują zbyt wiele. 
Piękne krajobrazy i to, że mamy je zawsze w zasięgu ręki jest wielkim plusem, zwłaszcza dla tych, którzy zabierają ze sobą aparaty.



To, że są tam upały wcale nie musi oznaczać, że cały swój pobyt w Chorwacji mamy przeleżeć na plaży czy też w apartamencie z klimatyzacją. Atrakcjami tam są parki (np. Park Krka, Plitvicka Jezera), popołudniowe zwiedzanie zabytków czy też mamy okazję, aby znaleźć się w miejscu, z którego widać najpiękniejszy zachód słońca na świecie, który jest rzeczywiście niezwykle cudowny. Miejsce to nazywa się POZDRAV SUNCU, co po polsku oznacza "pozdrawia słońce" i znajduje się w Zadarze.
Kolejnym sposobem na zjedzenie nudy może być całodniowy rejs na wyspę, w którym uczestniczyłam. Taka wyprawa trwa od 9:00/10:00 do 17:00/18:00, w zależności oczywiście od tego kto organizuje rejs. Mamy tam już zapewnione śniadanie, coś do przegryzienia oraz obiad na wyspie. W ciągu 8 godzin są 2 przerwy na pokąpanie. Można również dać się pochłonąć adrenalinie i skoczyć ze statku, na co w Polsce pewnie by nie zezwolili. Fascynującym przeżyciem jest także ujrzenie na własne oczy delfina. Rzecz jasna nie zawsze wyskoczy.
                               

                                   






Tak, Chorwacja to przepiękne miejsce, a opalanie się nad morzem w gorących krajach to chyba najlepszy sposób na spędzanie wakacji. Przejeżdżając autostradą między wielkimi skałami jak w canyon'ie lub nad praktycznie nad brzegiem morza, człowiek ma wrażenie jakby włożono go do jakiegoś amerykańskiego filmu, a oglądając takie filmy marzymy sobie, aby w danej sekundzie znaleźć się w równie magicznym miejscu.
Oprócz chorwackich miasteczek i chorwackiej stolicy w te wakacje zwiedziłam 2 inne stolice - Budapeszt i Wiedeń. Muszę z przykrością stwierdzić, że Warszawie do Budapesztu czy też Wiednia daleko. Po prostu zakochałam się w tych dwóch miejscowościach. Zagrzeb, czyli stolica Chorwacji to miasto jak miasto, nie wzbudziło we mnie wiele zachwytu.



                               





Kolejny post powinien pojawić się w poniedziałek! :)




5 komentarzy:

  1. też byłam w Chorwacji w te wakacje i mam podobne odczucia do Twoich. :)

    zapraszam do mnie http://creativetypehere.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. PIEKNE ZDJECIA! UWIELBIAM PALMY! <3 xxx

    http://veronicas-veronicass.blogspot.no/

    OdpowiedzUsuń
  3. Byłam w Chorwacji i ja uwielbiam. Piękne zdjęcia. Czekam na kolejny post :)
    Zapraszam do mnie! - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  4. Jej jak pięknie! Zazdroszczę ci wyjazdu, widać że był udany! :)
    Mój Blog hdshua.blogspot.com - klik!

    OdpowiedzUsuń
  5. Byłam już parę razy tam i było meeega pojechalabym jeszcze raz 😭😏😁

    http://22-ffashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń